Follow Instructions above for the Witch Couture free halloween shabby pretty damask blog button copy-1.png

Wednesday 28 September 2011

Fantacy Chinta 2

   Petang menjelang tiba,aku ingat nak keluar bersama sahabatku Sakirah dan Nabira.Mereka teman rapatku di kelas.Senda gurau kami sentiasa menjadi penghibur teman sekelasku yang lain.Kadang-kala kami suka bergaduh antara satu lain.Biasa LAH adat berkawan bak kata pepatah "air dicincang tidak akan putus".

  Kringggg...kedengaran lagu cinta pandai merdeka nyanyian Jinbara.Hatiku bermonolog siapa pula yang col aku pula.Terkejut aku dibuatnya,rupa-rupanya salah seorang dari sahabat baiku yang menghubungiku,baru sahaja aku fikirkan mereka.Macam tahu-tahu ja aku sedang ingatkan mereka.Aduh inilah dikatakan takdir Ilahi.

  "Helo"kedengaran sapaan Sakirah pada aku.
 
 "Assalamualikum lah kakak oii".Sengaja aku perli sahabatku ini.Aku paling tidak menyukai rakan-rakan menyapa aku dengan helo,semekom la,tah apa-apa.
 
  "Waalaikummusalam,Wardah jom jalan-jalan g CS petang ini.Aku nak cari buku latihan dan koleksi soalan SPM tahun lepas .Nak join ark?"tanya Sakirah

  "Oraitt no hal la key aku pon boring juga ni baru nak ajak korang,tapi korang awal lagi col aku.Okey jumpa kat tempat biasa okey..Tata..see u."balas aku.

****************************************************************************************

  Kelihatan Dr.Fairuz,mama tiriku memandang aku dengan pandangan tajam.Aku tidak mengerti dengan pandangan mama tiriku itu.Adakah pandang yang bahagia dengan kondusi aku yang telah lama menyepi atau pandang yang takut aku habiskan duit papaku.Biar lah yang penting aku tak kacau hidup dia.

"Wardah kau nak pergi mana ni?"Tanya Dr Fairuz

"Wardah nak keluar dengan member keja, nak pergi CS mama.Kenapa,mama nak pesan apa-apa ka?balas aku.

"Tak da la saja tanya mana tahu kalau-kalau kau nak keluar dating?"Balas mama.Berdesing telinga aku dengar ayat terakhirnya.Macam la anak kadungnya tak bercouple dan pergi dating.Dasar nak kata anak-anaknya semua bagus la tu.Sabar je la.

"Okey,aku pergi dulu bagi tahu pada papa kejap yang aku keluar ini"Jawapanku agak kurang ajar.Lantaklah yang penting mama yang cari pasal dengan aku.

  Memek mukanya berubah pasti dia terkejut dengan jawapanku yang agak biadap dan aku menggunakan panggilan aku.Biarlah apa dia boleh kata"terlajak perahu boleh diundur,terlajak kata buruk padahnya".Aku terus meninggal dirinya  yang kelihatan terpingga-pingga dengan sikap aku ini tanpa kata maaf keluar dari bibirku kepada mama tiri aku itu.
.
   Wardah....Wardah sini.Kedengaran ada suara memanggil-manggil namaku.Pandang kanan dan kiri tiada orang.Depan pun tiada.Siapa pula ni yang panggil aku ni.

 Pandang  sahaja kebelakang,terasa bagaikan kelapa terkena batang hidung aku..Menjerit kepedihan
"arrr buta ke tak nampak ke orang tengah berjalan ni,mata letak kat mana hah??"Aku tidak dapat mengawal kemarahan aku nie dek kesakitan terlampau pada hidung aku ini dan aku tidak menghiraukan siapa yang telah aku langgar.Kemarahan aku membatasi segalanya.

 Mungkin akibat kata-kata yang biadap pada mama tiriku sebelum aku keluar,inilah balasan yang ALLAH beri.Aku meraba-rapa hidungku terasa pedih bagaikan nak mati sahaja.Darah!!!!!!!badan aku terasa lemah dan kemudiannya aku terjelopok di atas jalan raya yang manusia sibuk lalu lalang,tanpa disedari.

  Aduh sakitnya kepalaku dimanakah aku berada?Pandanganku pudar kelihatan rakan baikku berada disisiku bersama seorang lelaki yang aku tidak kenali.Mungkin orang yang telah melanggar aku.Aku lihat terpancar wajah kerisauan pada muka-muka kedu-dua sahabtku itu.

  "Sabar la korang aku tak apa-apa la,tengok nie still pakai baju warna nie,bukanya pakai kain kapan lagi pon.Korang ni menggalahkan aku pula yang sakit.Nie aku kat mana ni,siapa plak laki tu?"cerewet betul mulut aku ni tak lihat macam orang sakit pon..

BERSAMBUNG...
 

No comments:

Post a Comment